Obbligazioni societarie Monitor bond case automobilistiche e accessorio auto (1 Viewer)

Alobar

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Mentre sul MOT ci si accapiglia e ci si arrovella per capire se è meglio prendere le Fiat sopra o sotto la parità, segnalo che a Francoforte ci stanno tranquille due obbligazioni con cedola simile, scadenza 2011 e 2013, che quotano fra 70 e 80.
Taglio minimo 50.000 di nominale

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XS0244126107
Grazie per la segnalazione!;) Anche se poi all'atto pratico, potendo comprarle solo OTC tramite il telefonico di IwBank, bisogna vedere a che prezzo potrei prenderle... Che altra strada si potrebbe seguire per un acquisto OTC più conveniente?
 

Capitan Nemo

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Grazie per la segnalazione!;) Anche se poi all'atto pratico, potendo comprarle solo OTC tramite il telefonico di IwBank, bisogna vedere a che prezzo potrei prenderle... Che altra strada si potrebbe seguire per un acquisto OTC più conveniente?
Ma qui c'è qualche utente che le ha comprate tramite IWbank? e se si, a che prezzo le ha pagate rispetto alla quotazione, non so, di Francoforte? La differenza è notevole? 2/3 punti o di piu'?
 

Imark

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Grazie per la segnalazione!;) Anche se poi all'atto pratico, potendo comprarle solo OTC tramite il telefonico di IwBank, bisogna vedere a che prezzo potrei prenderle... Che altra strada si potrebbe seguire per un acquisto OTC più conveniente?
Ma qui c'è qualche utente che le ha comprate tramite IWbank? e se si, a che prezzo le ha pagate rispetto alla quotazione, non so, di Francoforte? La differenza è notevole? 2/3 punti o di piu'?
Una è questa di cui si parlava qui... ;)

http://www.investireoggi.it/forum/fiat-finance-trade-ltd-6-625-2013-vt37292.html
 

Alobar

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Ma qui c'è qualche utente che le ha comprate tramite IWbank? e se si, a che prezzo le ha pagate rispetto alla quotazione, non so, di Francoforte? La differenza è notevole? 2/3 punti o di piu'?
ho preso sull'OTC di IwBank altri titoli e il prezzo è in genere vicino a quello in lettera che si può trovare, ad esempio, sulle borse tedesche. trattandosi di titoli che spesso presentano un spread denaro/lettera notevole, tale prezzo è in genere molto superiore all'ultimo prezzo su cui si basa il calcolo del rendimento. Non mi è ancor amai capitato di vendere, ma immagino che il problema si ripresenti all'inverso, con una vendita non conveniente in denaro. Pr questo chiedevo (e chiedo, anzi imploro da un pezzo...:() se qualcuno utilizza altri canali più convenienti. E in particolare lo chiedevo a Volpotten, sapendo che è piuttosto addentro all'argomento trading...
 

Capitan Nemo

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Capitan Nemo

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ho preso sull'OTC di IwBank altri titoli e il prezzo è in genere vicino a quello in lettera che si può trovare, ad esempio, sulle borse tedesche. trattandosi di titoli che spesso presentano un spread denaro/lettera notevole, tale prezzo è in genere molto superiore all'ultimo prezzo su cui si basa il calcolo del rendimento.
Ok, mi hai anticipato, perfetto era quello che volevo sapere.

Thanks, ma quanto siete OPERATIVI!!! GRANDI!!! ;)
 

volpotten

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Grazie mark, avevo già dato un'occhiata al post, ma sullo spread si parla di "impressioni" di 4/5 punti. Mi sarebbe piaciuto avere la testimonianza di un utente che le ha veramente "accattate" non so a 83, mentre a francoforte trattavano sugli 80.
Io ho preso le 2011 a 73 a dicembre quando a Francoforte erano a 72,50
Le ho rivendute la settimana scorsa quando si era in odore di downgrade a 79,40 più o meno il prezzo di Francoforte. Ho utilizzato in questo caso il call center di Deutsche Bank dove ho un dossier titoli.
Molto professionali mi hanno proposto i prezzi denaro e lettera del momento mi hanno anche fatto fare due tentativi con 2 prezzi limite diversi
 

Imark

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Nessuno si era accorto che qualche giorno fa Moody's aveva messo in creditwatch negative Peugeot ? Non mi ero reso conto di quanto fosse andato male già il Q3/2008, quando ancora il grosso del casino non era scoppiato...

Il cash flow andrà pesantemente in negativo a consuntivo del 2008, secondo Moody's (e c'è da credergli ...)

Per il futuro ed i rating attesi focalizzeranno sulla capacità di gestirsi in un contesto che li vedrà bruciare cassa almeno per tutto il 2009.

[FONT=verdana,arial,helvetica]Moody's places under review for possible downgrade Peugeot's Baa2/P-2 ratings[/FONT]


[FONT=verdana,arial,helvetica]Approximately EUR 4.1 Billion of Debt Affected. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Frankfurt, January 13, 2009 -- Moody's Investors Service today placed under review for possible downgrade Peugeot S.A's ("PSA") Baa2 long term and Prime-2 short term ratings.[/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Falk Frey, Senior Vice President and the lead analyst at Moody's for the European automotive sector, said: "The review reflects the more severe decline of Peugeot's key automotive markets than previously anticipated by magnitude as well as by pace. As a result PSA's profitability and cash generation could deteriorate over the medium term to an extent materially below its current rating category." [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Revenues in the third quarter 2008 decreased by 7.1% in the Automotive division and 5.2% on a consolidated Group basis when compared to the restated figures for Q3 '07. Unit sales decreased by 9.9% compared to the previous year's quarter. In October PSA revised its expectation of the consolidated operating margin in 2008 to 1.3% from 3.5% well below Moody's expectations and announced large cuts in production for Q4 2008 in order to bring inventories more in line with actual demand and the expected decline in European car markets in Q4. In Moody's view this will have resulted in sizable negative free cash flow generation in FY2008. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]The decline in unit sales accelerated in October and November compared to previous year's month with --16.7% and --27.1% respectively. Moody's expects the European passenger car demand to sustain a significant decline in 2009 compared to the whole of 2008 in its base case scenario, and is cautious on the outlook for 2010. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Moody's review will focus on (i) the dimension and time horizon of the deterioration in PSA's financial metrics thereby taking into consideration the current market outlook; (ii) the positive effects of counteractive measures the company has implemented in the course of Q4 2008; (iii) the additional measures that may be contemplated to improve profitability; (iv) the possible quantum of potential cash absorption by the industrial operations in the intermediate term; (v) the ability to continue to preserve its good liquidity profile in the industrial business as well as (vi) the prospects of Faurecia to return to profitability and (vii) the group's overall plan to finance its captive finance operations. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]On Review for Possible Downgrade: [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]..Issuer: GIE PSA Tresorerie [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Senior Unsecured Commercial Paper, Placed on Review for Possible Downgrade, currently P-2 [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Senior Unsecured Regular Bond/Debenture, Placed on Review for Possible Downgrade, currently Baa2 [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]..Issuer: Peugeot S.A. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Issuer Rating, Placed on Review for Possible Downgrade, currently a range of Baa2 to P-2 [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]Outlook Actions: [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]..Issuer: GIE PSA Tresorerie [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Outlook, Changed To Rating Under Review From Stable [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]..Issuer: Peugeot S.A. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Outlook, Changed To Rating Under Review From Stable [/FONT]


[FONT=verdana,arial,helvetica]The principal methodology used in rating Peugeot was the Global Automobile Manufacturer Industry Methodology, which can be found at www.moodys.com in the Credit Policy & Methodologies directory, in the Ratings Methodologies subdirectory. Other methodologies and factors that may have been considered in the process of rating this issuer can also be found in the Credit Policy & Methodologies directory. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Moody's last rating action on Peugeot was a downgrade of the long-term ratings to Baa2 with a stable outlook from Baa1 with a negative outlook on October 27, 2008. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Headquartered in Paris, Peugeot S.A. is Europe's second-largest maker of passenger cars and its largest manufacturer of light commercial vehicles. PSA's other key industrial operations encompass Faurecia, one of Europe's leading automotive equipment manufacturers in which PSA holds a 71.5% interest, and Gefco, France's second-largest transportation and logistics services provider. PSA also provides financing to dealers and end customers through Banque PSA Finance, its wholly owned finance company (rated A3/P-2). In fiscal 2007, the group had total revenues of EUR 59 billion.[/FONT]
 

Imark

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Renault è messa un pochino meglio: scivolone delle vendite nel Q4/2008 per auto e veicoli commerciali, ma un filo meno pesante che per Peugeot, ed anche quarter precedente e nel resto del 2008 era andata meno peggio della sorella di oltralpe.

Però il discorso di fondo resta lo stesso di Fiat e di Peugeot: forte riduzione della profittevolezza e della capacità di generare cassa.

In positivo, oltre al fatto che si ipotizza Renault possa restare cash flow positive, un forte cuscino di liquidità assicurato dalla disponibilità di facilities bancarie per 4,2 mld euro risultanti ancora inutilizzate al 30 settembre 2008.

[FONT=verdana,arial,helvetica]Moody's places under review for possible downgrade Renault's Baa2/P-2 ratings[/FONT]


[FONT=verdana,arial,helvetica]Approximately EUR 5.9 Billion of Debt Affected. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Frankfurt, January 13, 2009 -- Moody's Investors Service today placed under review for possible downgrade Renault S.A's ("Renault") Baa2 long term and Prime-2 short term ratings. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Falk Frey, Senior Vice President and the lead analyst at Moody's for the European automotive sector, said: "The review reflects the more severe decline of Renault's key automotive markets than previously anticipated by magnitude as well as by pace. Renault's profitability and cash generation could deteriorate as a result over the medium term to an extent materially below its current rating category." Frey went on to say: "In addition Renault will also be affected by the fact that its two key earnings and cash contributing participations in Nissan and AB Volvo might also be severely impacted by the current market environment". [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]In fiscal year 2008 Renault reported a -4.2% decline in global unit sales to 2.38 million vehicles. The sales performance though has been deteriorating from quarter to quarter given the sharp and rapid deterioration in car demand in the company's key markets. Whereas Renault was able to sell 4% more passenger cars and light vehicles in the first half year 2008, volumes declined by 3% in Q3 2008 and continued its contraction in Q4 2008 by -22%. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]The review will focus on (i) the dimension and time horizon of the deterioration in Renault's financial metrics thereby taking into consideration the current market outlook; (ii) the positive effects of counteractive measures the company has implemented in the course of Q4 2008; (iii) the additional measures that may be implemented by management (iv) the size of potential cash absorption by the industrial operations in the intermediate term as well as (v) the ability to continue to preserve its adequate liquidity profile in the industrial business and (vi) the degree of impact from the deterioration in operating performance and financial flexibility of its Alliance partner Nissan. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Based on September 30, 2008 data for the industrial operations of cash and cash equivalents - including the financial interest in AB Volvo -, Renault's headroom under its total unused committed credit facilities of approx. € 4.2 billion as well as operating cash flow generation, Moody's views Renault's liquidity profile as adequate and sufficient to cover all cash needs over the next 12 months period, including day to day needs, capital expenditures, working capital needs and potential dividend payouts. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]On Review for Possible Downgrade: [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]..Issuer: Renault S.A. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Multiple Seniority Medium-Term Note Program, Placed on Review for Possible Downgrade, currently a range of Baa3 to P-2 [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Senior Unsecured Commercial Paper, Placed on Review for Possible Downgrade, currently P-2 [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Senior Unsecured Regular Bond/Debenture, Placed on Review for Possible Downgrade, currently Baa2 [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]Outlook Actions: [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]..Issuer: Renault S.A. [/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]....Outlook, Changed To Rating Under Review From Stable [/FONT]


[FONT=verdana,arial,helvetica]The principal methodology used in rating Renault was the Global Automobile Manufacturer Industry Methodology, which can be found at www.moodys.com in the Credit Policy & Methodologies directory, in the Ratings Methodologies subdirectory. Other methodologies and factors that may have been considered in the process of rating this issuer can also be found in the Credit Policy & Methodologies directory. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Moody's last rating action on Renault was a downgrade of Renault's long term senior unsecured rating to Baa2 from Baa1 with a negative outlook on October 27, 2008. [/FONT]

[FONT=verdana,arial,helvetica]Renault S.A., headquartered in Paris, France, is one of Europe's leading car manufacturers. The group's Renault brand is the Western European market leader in light commercial vehicles and ranks number four in passenger cars. The two other brands offered by Renault are Dacia (Romania) and Renault Samsung Motors (Korea). Renault also provides financing to dealers and end-customers through its wholly owned finance company, RCI Banque (rated A3/P-2). In fiscal 2007, the group sold 2.5 million vehicles and reported total revenues of €40.7 billion.[/FONT]
 

MAAL

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Grazie per la segnalazione!;) Anche se poi all'atto pratico, potendo comprarle solo OTC tramite il telefonico di IwBank, bisogna vedere a che prezzo potrei prenderle... Che altra strada si potrebbe seguire per un acquisto OTC più conveniente?

Salve a tutti,
io ho preso via telefonica Banca Popolare di Sondrio le Fiat Finance North America 5,625% 12/6/2017 XS0305093311 a 57,5 quando su Francoforte erano a 56,5 in denaro e 58,5 in lettera.
 

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