Da zero a... boh? (1 Viewer)

percefal

Utente Old Style
Shares in PayPal have slid more than 60% this year as people returned to their prepandemic spending habits. Its shrinking value, from a $350 billion company at its peak to one valued at about $89 billion, has prompted an activist to come knocking at the door of the payments company.

  • Activist investor Elliott Management has built a stake in PayPal, according to The Wall Street Journal, citing people familiar with the matter. But there were no details on the size of Elliott’s stake nor its game plan. PayPal and Elliott didn’t immediately respond to a request from Barron’s to comment outside normal business hours.
  • PayPal had been a pandemic darling as households increasingly shopped online. But that level of activity hasn’t been sustained and earlier this year the company cut its 2022 earnings forecast, which led to its worst one-day selloff in its history as a publicly traded company.
  • PayPal shares currently trade around 19 times forward earnings, according to data from FactSet. Peers such as Visa and Mastercard trade at 26 times earnings and 29 times, respectively. Narrowing that valuation gap—particularly for a more growth-oriented company such as PayPal—is something Elliott would likely push for.
 

percefal

Utente Old Style
Aggiornamento al giro di boa in questo mese di luglio.
Se il mercato americano continua la ripresa, in agosto potrebbe rientrare in portafoglio lo S&P500:

Vedi l'allegato 666684


Per il resto, davvero ottimo il mio timing nell'applicare la strategia nella realta', anche se in questi ultimi giorni qualcosina ho recuperato :-x

Vedi l'allegato 666686
Domani e' giorno di decisioni, sia lo S&P500 che il Nikkei sono letteralmente ad un soffio dal rientrare in portafoglio, a discapito delle Commodities, che vedrebbe ridotto il suo sovrappeso nonostante il suo forte recupero di questi ultimi giorni.
 

percefal

Utente Old Style
$AAPL 3Q EPS $1.20, est $1.16
Rev $83.0B, est. $82.76B

$AAPL generated about $23B in operating cash flow during quarter

$AAPL board has declared a cash div of $0.23/shr

$AAPL 3Q iPhone revenue $40.67B, est. $38.85B
iPad revenue $7.33B, est. $6.93B
Mac revenue $7.38B, est. $8.45B

#CashMachine
 
Ultima modifica:

percefal

Utente Old Style
Since 1960, a strategy that waited for a 10% correction before buying the S&P 500 and then sold at a new record high would have underperformed a buy-and-hold strategy by 80 times, according to strategists at UBS.

1659097013798.png
 

percefal

Utente Old Style
Il mese di luglio è ormai alle spalle, e lo S&P500 entra a far parte del portafoglio Momentum.

1659174873506.png



Il backtest riprende la sua marcia, anche se ancora siamo un pochino lontani dai massimi:

1659174916596.png



E stessa cosa, naturalmente, il mio portafoglio reale, il cui investimento è iniziato due mesi fa:

1659174965789.png


1659174982145.png
 
Ultima modifica:

marofib

Forumer storico
il miglior momentum esce lavorando i titoli e non i panieri

si decidono dei temi/panieri su cui investire
in quei temi si investono col momentum da 2 a 4 titoli per non complicare troppo

perche' lo dico?
perche' ho fatto centinaia di simulazioni

tra panieri e titoli l'efficienza e' tranquillamente doppia (la correlazione sara' facilmente circa meta')
 
Ultima modifica:

percefal

Utente Old Style
Grazie per i tuoi contributi, ma in questo thread espongo la mia operatività. Sono certo che quindi i tuoi ragionamenti li farai altrove, grazie per la comprensione.
 

marofib

Forumer storico
pensavo fosse uno spunto sui cui riflettere, d'altra parte i forum servono a questo
fossero pieni di portafogli non avrebbero nessun interesse (per me e' cosi')
scusa il disturbo, ciao
 

Users who are viewing this thread

Alto