Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.

gipa69

collegio dei patafisici
Coronavirus: How scientists are tracking 8 strains of SARS-CoV-2 virus

Different symptoms, same strains

COVID-19 hits people differently, with some feeling only slightly under the weather for a day, others flat on their backs sick for two weeks and about 15% hospitalized. Currently, an estimated 1% of those infected die. The rate varies greatly by country and experts say it is likely tied to testing rates rather than actual mortality.

Chiu says it appears unlikely the differences are related to people being infected with different strains of the virus.

“The current virus strains are still fundamentally very similar to each other,” he said.

The COVID-19 virus does not mutate very fast. It does so eight to 10 times more slowly than the influenza virus, said Anderson, making its evolution rate similar to other coronaviruses such as Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) and Middle East Respiratory Syndrome (MERS).

It’s also not expected to spontaneously evolve into a form more deadly than it already is to humans. The SARS-CoV-2 is so good at transmitting itself between human hosts, said Andersen, it is under no evolutionary pressure to evolve.
 

samir

Forumer storico
scusate voi sapete perche' fanno parlare ludvac?
ziocan non lo sopporto.

insomma Gipa vuole che stiamo in casa io e te che famo
aspettiamo gli extrattestri? IO NO
tanto i virus non li sconfigge nessuno.
Raga i media e tutti dobbiamo iniziare a parlarne meno , l'ennesimo di martedi con le stesse cose da 3 mesi kazzo. DOVREMO IMPARARE A CONVIVERCI E PENSARE AD ALTRO

la porta sarebbe aperta a ben altro, compreso la sollecitazione del nostro povero pianeta
tutto solo in un cantuccio





upload_2020-3-31_22-52-0.png
 

NickM

Forumer storico
Niente da fare: sto ascoltando Bersani a Carta Bianca
Straparlano, bravi solo a fare propaganda
Si parla solo di prendere soldi in prestito, nessuna erogazione a sostegno
 

gipa69

collegio dei patafisici
ziocan non lo sopporto.

insomma Gipa vuole che stiamo in casa io e te che famo
aspettiamo gli extrattestri? IO NO
tanto i virus non li sconfigge nessuno.
Raga i media e tutti dobbiamo iniziare a parlarne meno , l'ennesimo di martedi con le stesse cose da 3 mesi kazzo. DOVREMO IMPARARE A CONVIVERCI E PENSARE AD ALTRO

la porta sarebbe aperta a ben altro, compreso la sollecitazione del nostro povero pianeta
tutto solo in un cantuccio





Vedi l'allegato 551540


beh a casa ancora per un po ci dobbiamo stare.. ma secondo me prepararsi in anticipo per la ripartenza è assolutamente necessario non solo dal punto di vista economico sociale ma anche medico/epidemiologico..
 
Stato
Chiusa ad ulteriori risposte.

Users who are viewing this thread

Alto